صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۳۲۵۶

امحای اسناد اشغالگری آمریکا در افغانستان 

اشغالگران آمریکایی نمی توانند همه اسناد حمایت خود از گرههای تروریستی در افغانستان را از بین ببرند و در آینده ای نزدیک، اطلاعات زیادی در این خصوص افشا خواهد شد.

امحای اسناد اشغالگری آمریکا در افغانستان با سرعت از سوی نهادهای امنیتی و نظامی این کشور ادامه دارد. نیروهای آمریکایی روز پمج شنبه گذشته،  آخرین پایگاه سیا در افغانستان را که خارج از فرودگاه کابل قرار داشت، منهدم کردند تا  بنابر ادعای دروغین خود، تجهیزات و اطلاعات حساس را از طالبان دور نگه دارند. این خبر از سوی نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی منتشر شد.نیروهای اشغالگر آمریکایی  برای منهدم کردن «پایگاه عقاب» از سیستم تخریب کنترل شده استفاده کردند. این پایگاه در واقع در یک کارخانه آجرسازی قدیمی راه اندازی شده بود و از این مکان برای آموزش نیروهای ضدتروریسم سازمان‌های اطلاعاتی افغانستان استفاده می‌شد.
نیروهای مستقر در «پایگاه عقاب» از جمله معدود نیروهایی بودند که در زمانی که دولت افغانستان مسیر فروپاشی را آغاز کرده بود، در افغانستان حضور داشتند .میک مولروی، افسر پیشین سیا که در افغانستان خدمت کرده است، هنگام صحبت با تایمز ضمن تقدیر نیروهای اشغالگر در این پایگاه مدعی   شد :
«آنها یک واحد استثنایی بودند. آنها یکی از اصلی‌ترین ابزارهای دولت افغانستان در طول ۲۰ سال گذشته برای دور نگه داشتن طالبان بودند. آنها جزو آخرین کسانی بودند که جنگیدند و تلفات سنگینی را نیز متحمل شدند.»
با  وجود همه آدرسها و نشانه ای نادرست و دروغینی که در خصوص فعالیت نیروهای اشغالگر و تروریست آمریکایی در افغانستات ارائه می شود، اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران تاکید دارند که دلیل امحای اسناد و مدارک اشغالگری واشنگتن در افغانستان، به دلیل افشای برخی روابط پشت پرده سازمان سیا و دولت آمریکا با داعش و گروههای تروریستی در این کشور آُسیایی و اثبات نقش آفرینی نیروهای اشغالگر در کشتار بسیاری از غیرنظامیان افغان صورت می گیرد.با همه این اوصاف، اشغالگران آمریکایی نمی توانند همه اسناد حمایت خود از گرههای تروریستی در افغانستان را از بین ببرند و در آینده ای نزدیک، اطلاعات زیادی در این خصوص افشا خواهد شد.

 

غفاری 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات